Wednesday, October 13, 2010

Hanya Tuhan Yang Tahu


Seseorang pernah hairan tentang kehidupan aku.. katanya..


Dia : Eja..tengok ko hepi2 je... ko mesti tak pernah hadapi masalah kan..


.


Aku : Kenapa pulak???


.


Dia : Yelah.... family ko orang senang.. .. adik beradik ko semua berjaya.. dah la gitu.. ko pon steady je....


.


Aku : Family aku biasa2 je..pepandai je ko eh... pasal aku tu.. rezeki Tuhan nak bagi la beb


.


Dia : ..... Ahhh... sudahla... aku ni dtg dari keluarga susah.. adik beradik selalu bergaduh.. ayah aku lumpuh lak tu.. isk.. kenapa la dugaan tu kene bertimpa2 kat aku dengan keluarga?? kenapa Tuhan tak duga ko ngan family yang dah hidup senang? Kadang2 hidup ni tak adil..


.

Aku : (Marah) (Geram) Weiii..dengar sini!!! Dugaan Tuhan nak bagi..tak kira org tu kaya atau miskin.. Dugaaan yang ko terima tu..ko patut redha tempuhinya... Bukan doakan orang lain yang buruk-buruk.. Lagi satu..ko jangan ingat kami sekeluarga tak pernah hadapi dugaan.. Kami dah tempuh macam-macam dugaan.. sehingga la saat ni..masih ada dugaan yang kami tanggung.. Tapi orang tak nampak.. Hanya Tuhan yang tahu.. Cuma satu aku bangga.. dugaan la yang mengikat ikatan kasih kami sekeluarga..


.


Aku tinggalkan dia.. terkulat2... 


EjaLiza

No comments:

Post a Comment